Kuntosali

 

Kuntosaliharjoittelun voi aloittaa kuka tahansa joka haluaa; parantaa omaa kuntoaan, parantaa lihaskestävyyttä, kasvattaa lihasmassaa, nostaa omaa painoaan lihasmassan kasvatuksen kautta, päästä eroon ylipainoisuudesta, kasvattaa maksimi/nopeusvoimiaan tai muun liikunnan tukemiseksi eli päälajiharjoittelun tueksi. Vastineeksi oikein toteutettu treenaaminen antaa kaiken yllämainitun, sekä tietysti hyvän mielen.

Hyväkuntoinen lihaksisto pitää vartalon ryhdikkäänä, auttaa jaksamaan töissä ja arjessa. Ennen kuin avaat kuntosalin oven, mieti mikä on lähtötasosi. Määritä toistot, sarjat ja painot oman tasosi ja tavoitteidesi mukaan. Haluatko kestävää voimaa, maksimivoimaa vai räjähtävää voimaa?

Hyvä pohjakunto on oleellista kun aloitetaan kuntosaliharjoittelu, mutta sen voi hankki kuntosalillakin. Salilla harjoittelemisen voi aloittaa jo teininä, mutta treenin kannattaa olla tällöin kevyttä, kuten muunkin urheilun.

Moni salilla treenaava haluaa parantaa kuntoaan, nostaa painoaan lihasmassana, parantaa kestävyyttä tai vähentää kehon rasvan määrää. Voimannostajat haluavat erityisesti kasvattaa treenipainoja. Salitreeni on myös loistava tapa tukea muita urheiluharrastuksia, kuten juoksua tai jalkapalloa.

Ota sisäkengät mukaan!