Kuntonyrkkeily

Kuntonyrkkeily on tehokasta, hauskaa ja täysin turvallista harjoittelua nyrkkeilyn tekniikoita ja harjoitteita hyväksikäyttäen. Peruskunto kasvaa huomaamatta ja ylimääräiset kilot saavat kyytiä. Myös istumatyön ja koulun penkin jumittamat lihakset ovat taakse jäänyttä elämää jo muutaman viikon harjoittelun jälkeen.

Kuinka harjoittelu vaikuttaa minuun?

  • Kunto ja itsevarmuus kasvavat huomaamatta.
  • Harjoittelu on todella antoisaa ja palkitsevaa.
  • Paino putoaa, koordinaatio ja motoriset ominaisuudet kehittyvät.
  • Harjoittelun tavoitteena on myös oppia lyömään oikeaoppisesti.
  • Harjoitusten jälkeen elämän pikkumurheet tuntuvat häviävän pieniltä!

Mikä on Kuntonyrkkeilyn salaisuus?

Uskallamme sanoa, että mikään muu liikunta ei vastaa samaa hyötyä mikä saadaan aikaan nyrkkeilyharjoitteita hyväksi käyttäen. Nyrkkeilyharjoitteilla saavutetaan samanaikaisesti terveyttävä ja vahvistava vaikutus sekä lihaksistolle että hapenottojärjestelmälle.

Mitä tunneilla tapahtuu?

Aloitamme tunnin alkulämmittelyllä virittämällä kehon tulevaa harjoitusta varten. Alkulämmittely sisältää paljon verenkiertoa vilkastuttavia rotaatioliikkeitä ja liikelaajuutta lisääviä liikkeitä jaloissa ja käsissä. Alkulämmittelyssä ensikyydit saavat myös jumiutunut niska- ja hartiaseutu sekä selän alue. Alkulämmittelyn yhteydessä teemme jo lyöntiyhdistelmiä käsillä varjonyrkkeillen ja saamme näin kehon energian liikkeelle.

Alkulämmittelyn jälkeen…

Suoritamme pariharjoittelua, joka tuo aitoa liikunnan iloa ja onnistumisen tunteita. Hapenotto (aerobinen kestävyys eli suomeksi sanottuna peruskunto) vahvistuu kuin huomaamatta, koska teemme lyönnit parin kanssa pienestä liikkeestä nyrkkeilyhanskan toimiessa niin tähtäyspisteenä kuin suojana. Viimeistään tällöin ovat arjen rutiinit haihtuneet hikenä ilmaan musiikin soidessa taustalla ja tilalle on tullut elämän halua ja tarmokkuutta.

Myös säkkiharjoittelu, johon saa purettua energiaa, kuuluu harjoitusten teemoihin. Säkkiharjoittelua tehostetaan yleensä ohjaajan antamilla harjoitteilla, joilla vahvistetaan jotain tiettyä osa-aluetta, kuten kestävyyttä, nopeutta tai voimaa.